Számítógép és laptop ismertek
A számítógépes beviteli, input eszközök az adatok és információk jeleinek betáplálására szolgálnak.
A beviteli eszközök az alábbi kategóriákba sorolhatók:
- Grafikai, hang és videó információk beviteli eszköze
- mechanikai beviteli eszköz
- folyamatos beviteli eszköz (az adatok bevitele folyamatos, megszakítás nélküli, például egér, TV-tuner)
- térben alkalmazható beviteli eszköz (3D egér).
A kurzormozgató, számítógép irányító beviteli eszközöket a következő kategóriákba sorolhatjuk:
- egyenes mutató kezelő beviteli eszköz (érintőképernyő)
- közvetett kurzormozgató beviteli eszköz (egér).
A beviteli eszközök sokfélesége
A laptop és számítógép alapvető szöveg- és parancsbeviteli eszköze a billentyűzet, de rengeteg kisegítő, kiegészítő és helyettesítő eszköz is van.
Grafikai információk beviteli eszköze:
- lapolvasó (szkenner)
- video- vagy webkamera
- digitális fényképezőgép
- videodigitalizáló kártya.
Hangbeviteli eszközök:
- mikrofon
- digitális diktafon.
Mutatóeszközök:
- számítógépes egér
- trackball
- érintőpad
- grafikus toll
- érintő-kijelző
- botkormány
- számítógépes látás (pl. Kinect).
A játékosok számára még sok egyéb beviteli eszközt fejlesztettek a programozók, mint például kormány, táncszőnyeg stb. A rengeteg új típusú eszköz ellenére a játékosok többsége is nagy előszeretettel alkalmazza a billentyűzetet, hiszen ezt az univerzális eszközt a legtöbb gamer hatékonyan tudja használni a bonyolultabb játékokban is.
A billentyűzetek az utóbbi időben többféle fejlődési szakaszon mentek keresztül, de az alapvető formájuk és kinézetük továbbra sem változott, csupán a csatlakozás módja lett változatosabb.
A billentyűzet a legnépszerűbb beviteli eszköz, melyet a laptop tervezői a gépbe gyártottak. A hardverek között az egyik legnépszerűbb, mely az egeret is megelőzi.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: